Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Happy Entertainment

Über Uns.

„Wir“ – das ist die MT Trading GmbH aus Strande, einem kleinen Ort in der Kieler Bucht. Von hier aus steuern Michael Nezik und Thomas Steger, schon seit 2016 kommerzielles Home Entertainment im deutschsprachigen Markt. Unsere Liebe zum Arthouse-Kino hat uns vor ca. 3 Jahren dazu gebracht, mit Happy Entertainment auch ins Kino zu gehen. Mit vertrieblicher Unterstützung unserer Münchner Partner von 24 Bilder und viel Enthusiasmus starteten wir mit der Michael-Hutchence-Doku „Mystify“ Anfang 2020 und wollten im Anschluss mit der wunderbaren Doku „New York – Die Welt vor deinen Füssen“ durchstarten. Stattdessen machte uns die Pandemie einen großen fetten Strich durch die Rechnung…Dennoch haben wir nicht aufgehört, weiter fest an das Potential unserer Filme zu glauben und hielten durch. Trotz zum Teil ernüchternd niedriger Zahlen für wirklich sehenswerte Filme wie u.a. Julie Manoukians „Plötzlich aufs Land“, Nanni Morettis „3 Etagen“, Sylvie Ohayons „Haute Couture“ oder Albert Dupontels „Was Dein Herz dir sagt – Adieu Ihr Idioten!“ haben wir nicht den Glauben daran verloren, dass es im deutschen Arthouse-Kino noch Platz für ein weiteres Label gibt, das mit Kreativität und Durchhaltevermögen den Filmliebhabern im Land kommerziell erfolgversprechendes Kino aus aller Welt präsentiert. 

Kontakt.

Thomas Steger Geschäftsführung